Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

ΤΡΙΤΗ - APΕIΩNH = ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ


Σημερινή ονομασία Ημέρας:
Ελλην. TPITH
Αγγλ. TUES-DAY
Γερμ. DIENS-TAG
Γαλλ. MAR-DI
Ισπαν. MARTES
Αποκατάσταση της αρχαίας Ονομασίας: APΕIΩNH
Πλανήτης: ΠΥΡΟΕΙΣ Ή APHΣ
Εποπτεύων Θεός: APHΣ
Φωνήεν: Η - Ήτα


Νόμος του Αντιπεπονθότος

Αντιπεπονθός είναι ο αρχαιοελληνικός όρος για το Kάρμα. Kάθε σπόρος τείνει να φέρει στο φως τον αντίστοιχο καρπό. Kάθε πράξη γεννάει τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Γι΄ αυτό οι επιλογές μας πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο συνειδητές και να εκπορεύονται από τον Ανώτερο Εαυτό μας.


Προτροπές: Έσο προσεκτικός. Zύγισε τις συνέπειες. Άκου την καρδιά σου.
Προτεινόμενη ανάγνωση: Ορφικός Ύμνος Άρεως.


ΠΥΡίΣΠΟΡΟΣ

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

ΔΕΥΤΕΡΑ - ΑΡΤΕΜΩΝΗ = ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ & ΣΕΛΗΝΗΣ

Artemis - Roman copy of Greek original by Kephisodotos in 4th century BCE
from the Horti Vettiani
Σημερινή ονομασία Ημέρας:
Ελλην. ΔΕΥTΕPA
Αγγλ. MON-DAY
Γερμ. MON-TAG
Γαλλ. LUN-DI
Ισπαν. LUNES
Αποκατάσταση της αρχαίας Ονομασίας: APTΕMΩNH
Πλανήτης - Άστρο: ΣΕΛHNH
Εποπτεύων Θεός: APTΕMIΣ
Φωνήεν: Ε - Έψιλον


Nόμος της Προσφοράς


Όταν θέλουμε να προσφέρουμε αναζητούμε τον τρόπο να έρθουμε σε επαφή με την αφθονία του σύμπαντος... να διώξουμε τον φθόνο (την έλλειψη), που μας περιορίζει και να νιώσουμε την αφθονία να κυκλοφορεί στην ζωή μας μέσω της Προσφοράς και Αποδοχής.


Προτροπές: Δώσε. Δέξου. Kυκλοφόρησε.
Προτεινόμενη ανάγνωση: Ορφικός Ύμνος Αρτέμιδος.


 

Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

Ο ΗΛΙΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ


Η ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ Francois Lemoyne, 1733-1736

Empedotimos Athenian

Η ταύτιση Ηλίου και Ηρακλή είναι διάχυτη μέσα στα Ελληνικά κείμενα, παρόλα αυτά η ξεκάθαρη ταύτιση των δύο εντοπίζεται σε ελάχιστα σημεία.

Ο Παυσανίας, περιγράφοντας την στοά στην Αγορά της Μεγαλόπολης, περιγράφει τα αγάλματα τα οποία υπάρχουν εκεί , αφού δε κάνει αναφορά σε αγάλματα διαφόρων θεοτήτων, σε ένα σημείο αναφέρεται στα αγάλματα του Ηλίου και του Ηρακλή ως εξής :
Ετι δε Ηλιος επωνυμίαν έχων Σωτήρ δε είναι και Ηρακλής.
Παυσανίας VIII 31.7

Η συνήθης μετάφραση που γίνεται είναι «ακόμη (άγαλμα έχει ) ο Ηλιος που έχει την επωνυμία Σωτήρ και ο Ηρακλής ( δηλαδή ότι έχει άγαλμα και ο Ηρακλής )»
Βέβαια αν προσέξουμε λίγο το κείμενο, τίποτα δεν μας αποτρέπει από το να το μεταφράσουμε και ως «ακόμη (άγαλμα έχει ) ο Ηλιος που έχει την επωνυμία Σωτήρ και που είναι ο Ηρακλής»
Στην περίπτωση αυτή λοιπόν, καταγράφεται σαφέστατα η ταύτιση Ηρακλή και Ηλίου που, τύχη αγαθή, θα επιβεβαιωθεί και από άλλες αναφορές.
Όπως όμως και να ερμηνευτεί το κείμενο, είναι ξεκάθαρο ότι η αναφορά είναι σαφέστατη σε ζεύγος Ηλίου και Ηρακλή, που υποδηλώνει τουλάχιστον μια άμεση σχέση μεταξύ των δύο.
Συγκρατούμε την επωνυμία Σωτήρ για τον Ηλιο, που αναφέρει ο Παυσανίας, μελετώντας δε τον Ιουλιανό παρατηρούμε ότι η ίδια επωνυμία ανατίθεται και στον Ηρακλή, του οποίου η σχέση με τον Ηλιο υποδηλώθηκε ξεκάθαρα από τον Παυσανία.
"Ον  Ηρακλής ) ο μέγας Ζευς δια της Προνοίας Αθηνάς, επιστήσας αυτώ φύλακα την θεόν ταύτην όλην εξ όλου προέμενος αυτού, τω κόσμω σωτήρα έφύτευσεν".
Ιουλιανός – Κατά κυνικού Ηρακλείου 220a
Μια άλλη έμμεση σχέση του Ηρακλή με τον Ηλιο, είναι η μυθολογική αναφορά στον τρόπο σύλληψης του.
Συγκεκριμένα ο Διόδωρος ο Σικελιώτης μας αναφέρει ότι για να συζευχθεί ο Δίας με την Αλκμήνη ώστε να γεννηθεί ο Ηρακλής, ο Ζεύς έκανε την νύχτα να διαρκέσει τριπλάσιο χρόνο από ότι συνήθως, παραπέμποντας ευθέως στο γεγονός ότι κατά το Χειμερινό Ηλιοστάσιο, υπάρχει η μεγαλύτερη νύχτα του χρόνου και μάλιστα ο ήλιος φαινομενικά παραμένει ακίνητος επί τριήμερον.
"Tον γαρ Δία μισγόμενον Αλκμήνη τριπλασίαν την νύκτα ποιήσαι και τω πλήθει του προς την παιδοποιίαν αναλωθέντος χρόνου προσημήναι τήν υπερβολήν τής τού γεννηθησομένου ρώμης"
Διόδωρος Σικελιώτης 4.9.2
Δύο άλλες δε αναφορές αποτυπώνουν ξεκάθαρα την ταύτιση Ηλίου και Ηρακλή.
Ο Ιωάννης Λυδός αναφέρει στο Περί Μηνών :
«Ηρακλής δε ο χρόνος παρά τω Νικομάχω είρηται, αλλά μην και ήλιος»
De mensibus IV 67
δηλαδή μας αναφέρει ότι ο Νικόμαχος αναφέρει ότι ο Ηρακλής ονομάζετο και Ηλιος.
Ενώ ο Νόννος στα Διονυσιακά ονομάζει τον Ηρακλή αστροχίτωνα ( που σαν Ορφικός όρος παραπέμπει στους Ορφικούς), άνακτα πυρός και τον ταυτίζει με τον Ηλιο :
Αστροχίτων Ηρακλες, άναξ πυρός, όρχαμε κόσμου,
Ηέλιε, βροτέοιο βίου δολιχόσκιε ποιμήν
Νόννος – Διονυσιακά 40.370
Φαίνεται λοιπόν ότι είναι ξεκάθαρη η ταύτιση Ηρακλέους και Ηλίου, πράγμα που σημαίνει ότι οι εορτές προς τιμήν του θα είχαν άμεση σχέση με τις ηλιακές εορτές.

ΚΥΡΙΑΚΗ - ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ = ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ & ΗΛΙΟΥ



Σημερινή ονομασία Ημέρας:
Ελλην. KΥPIAKH
Αγγλ. SUN-DAY
Γερμ. SONN-TAG
Γαλλ. DIMANCHE
Ισπαν. DOMINGO
Αποκατάσταση της αρχαίας Ονομασίας: AΠΟΛΛΩNIA
Πλανήτης - Άστρο: HΛIΟΣ
Εποπτεύων Θεός: AΠΟΛΛΩN
Φωνήεν: Α - Άλφα


Νόμος της Συνειδητότητος

Πηγή όλης της δημιουργίας είναι η καθαρή Συνειδητότητα. Mες στο πεδίο των άπειρων δυνατοτήτων, η κάθε δυνατότητα ανάλογα με την τάση της, αναζητά έκφραση από το ανεκδήλωτο στο εκδηλωμένο. Από το εκδηλωμένο επίσης αναγόμαστε στο ανεκδήλωτο κατ΄ αναλογίαν. Σύμφωνα με το πανάρχαιο Αλφάβητό μας, ο Αλ είναι ο Απόλλων και ο Ελ ο εκδηλωμένος Ήλιος. Ο Απόλλων είναι ο Ενοποιός και Εναρμονιστής. Είναι ο Mουσηγέτης, ο Αφυπνιστής... αυτός που μπορεί να ξυπνήσει εντός μας την αρμονική κίνηση, τον χορό των 9 Mουσών, και να ζωντανέψει το Δένδρο της Ζωής μας.


Προτροπές: Ενατένισις. Αποφυγή εκφοράς κρίσεων. Επαφή με την Φύση και τις ηλιακές δυνάμεις.
Προτεινόμενη ανάγνωση: Ορφικός Ύμνος Απόλλωνος.

ΠΥΡίΣΠΟΡΟΣ

Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014

Ορφικός Ύμνος Εστίας


Ω Εστία βασίλισσα, θυγατέρα του ισχυρού Κρόνου,
συ η οποία κατέχεις το μέσον της κατοικίας του αιωνίου μεγίστου πυρός, 

είθε συ αυτούς εδώ τους ιερούς μύστας να τους αναδείξης κατά τάς τελετάς 
και να τους κάμης να είναι πάντοτε θαλεροί, 
πολυευτυχισμένοι ευφρόσυνοι, αγνοί .
συ είσαι η κατοικία των μακαρίων θεών, 
το ισχυρόν στήριγμα των ανθρώπων συ η αιωνία, 
η πολύμορφη, η περιπόθητη, 
η όμοια με χλόην πού σκορπίζεις μειδιάματα, ή μακαρία, 
δέξου με προθυμίαν αυτές τις θυσίες 
και φύσηξε μας ευτυχίαν και την υγείαν, πού καταπραύνει τον άνθρωπον.

Ἑστία εὐδυνάτοιο Κρόνου θύγατερ βασίλεια, 
ἣ μέσον οἶκον ἔχεις πυρὸς ἀενάοιο, μεγίστου, 
τούσδε σὺ ἐν τελεταῖς ὁσίους μύστας ἀναδείξαις,   
θεῖσ᾽ αἰειθαλέας, πολυόλβους, εὔφρονας, ἁγνούς· 
οἶκε θεῶν μακάρων,
θνητῶν στήριγμα κραταιόν, ἀιδίη, 
πολύμορφε, ποθεινοτάτη, 
χλοόμορφε· μειδιόωσα, μάκαιρα, 
τάδ᾽ ἱερὰ δέξο προθύμως, 
ὄλβον ἐπιπνείουσα καὶ ἠπιόχειρον ὑγείαν.

Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

Κυρά του Έρωτα...


Έρωτα... βαριά όταν αγγίζεις την καρδιά, λαβώνεις κάθε αρετή
Μα όταν ανάλαφρα περνάς πνοή ειρηνοφόρα, 
κανείς θεός, καμιά θεά δε φέρνει τέτοια δώρα.

Κυρά του έρωτά μου μη με σημαδεύεις, 
δώσε μου τη σύνεση θεά, την ήμερη απόλεμη στοργή
δώσε μου δώρο λιγοστό, ό,τι ήρεμο κι ό,τι γνωστό
όχι όσον έρωτα ποθώ, μα όσον αντέχω".

"Δώσ' μου τη σύνεση θεά, 
όχι όσον έρωτα ποθώ...
μα όσον αντέχω".

* (Β' Στάσιμο της "Μήδειας" του Ευριπίδη)

ΣΥΜΠΟΣΙΟΝ Ή ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ - ΠΛΑΤΩΝ

Socrates speaks. 1867. Louis J.Lebrun. Belgian.1844-1900


Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Ορφικός Ύμνος Ηφαίστου

Hephaestus at the Forge by Guillaume Coustou the Younger (Louvre)

Ήφαιστε ισχυρόκαρδε, μεγαλοδύναμε, πού είσαι τα άσβεστον πυρ,
και φωτίζεσαι από φλογερές λάμψεις, ω θεέ που παρέχεις το φως εις τους ανθρώπους, 
εσύ πού φέρεις το φως, με τα ισχυρά χέρια, αιώνιε, πού ζής με την τέχνην, 
συ ο εργάτης, μέρος του κόσμου και στοιχείον άμεμπτον, πού τρώγεις τα πάντα, 
πού δαμάζεις τα πάντα (ως εκπρόσωπος της φωτιάς), 
ο υπεράνω όλων υπέρτατος, πού ευρίσκεσαι παντού. 
Είσαι ο αιθήρ, ο ήλιος, τα άστρα, ή σελήνη, το φως το αμόλυντον διότι αυτό τα μέλη του Ηφαίστου φέρουν το φως εις τους ανθρώπους.
Και κατοικείς εσύ εις πάντα οίκον, όλες τις πόλεις, όλα τα έθνη·
καί κατοικείς (ως πυρ, ως φωτιά) μέσα είς τα σώματα των ανθρώπων, εσύ με την μεγάλην ευτυχίαν, ο ισχυρός.
Ακουσε με μακάριε, εσέ προσκαλώ είς τάς Ιεράς σπονδάς, δια να προσέλθης πάντοτε ήμερος καί με έργα πού φέρουν χαράν.
Κατάπαυσε την λυσσασμένην μανίαν του ακατάβλητου πυρός
παρέχων είς τα ιδικά μας σώματα την φυσικην καύσιν (όχι διεγέρσεις αφύσικες).

῞Ηφαιστ᾽ ὀμβριμόθυμε, μεγασθενές, ἀκάματον πῦρ, 
λαμπόμενε φλογέαις αὐγαῖς, φαεσίμβροτε δαῖμον, φωσφόρε, 
καρτερόχειρ, αἰώνιε, τεχνοδίαιτε, 
ἐργαστήρ, κόσμοιο μέρος, στοιχεῖον ἀμεμφές, παμφάγε, 
πανδαμάτωρ, 
πανυπέρτατε, παντοδίαιτε, 
αἰθήρ, ἥλιος, ἄστρα, σελήνη, φῶς ἀμίαντον· ταῦτα γὰρ Ἡφαίστοιο μέλη θνητοῖσι προφαίνει. πάντα δὲ οἶκον ἔχεις, πᾶσαν πόλιν, ἔθνεα πάντα, 
σώματά τε θνητῶν οἰκεῖς, πολύολβε, κραταιέ. 
κλῦθι, μάκαρ, κλήιζω <σε> πρὸς εὐιέρους ἐπιλοιβάς, αἰεὶ ὅπως χαίρουσιν ἐπ᾽ ἔργοις ἥμερος ἔλθοις. 
παῦσον λυσσῶσαν μανίαν πυρὸς ἀκαμάτοιο καῦσιν ἔχων φύσεως ἐν σώμασιν ἡμετέροισιν.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...