Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

Ψυχές και σώματα...



Στην προηγούμενη ζωή μου είχα φτάσει
Να σ’ αγαπήσω, να σε νιώσω, να σε βρω
Κι ύστερα απ’ αυτό μ’ είχες καταδικάσει
Ως την επόμενη ζωή να σ’ αγαπώ


Γι αυτό κι εγώ ξαναγεννήθηκα μικρό μου
Τι σημασία έχει από ’δω κι εμπρός
Αν θα ’σαι εσύ που θα ορίζεις τ’ όνειρο μου
Ή θα ’ναι μοίρα χωριστή του καθενός

Ψυχές και σώματα στο χρόνο γυρνάνε
Αλλάζουν ονόματα και πάλι απ’ την αρχή

Η μοίρα τώρα από κοντά σου δε με παίρνει
Τίποτα δε νικάει πια το παρελθόν
Κι όλο μια άγνωστη φωνή με γυροφέρνει
Μου λέει τα μάτια μη σηκώνεις απ’ αυτόν

Αυτός ο άνθρωπός θα σε καταδιώκει
Σαν ενοχή που δεν ξεπλήρωσες ποτέ
Κι αν στην επόμενη ζωή του πεις το Όχι
Πάλι μπροστά σου θα τον βρεις θέλεις δε θες.

Ψυχές και σώματα στο χρόνο γυρνάνε
Αλλάζουν ονόματα και πάλι απ’ την αρχή

ΤΕΤΑΡΤΗ - ΕPMΕIΩNH = ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΕΡΜΟΥ



Σημερινή ονομασία Ημέρας:
Ελλην. TΕTAPTH
Αγγλ. WEDNES-DAY
Γερμ. MITTWOCH
Γαλλ. MERCRE-DI
Ισπαν. MIERCOLES
Αποκατάσταση της αρχαίας Ονομασίας: ΕPMΕIΩNH
Πλανήτης: ΣΤΙΛΒΩΝ Ή ΕPMHΣ
Εποπτεύων Θεός: ΕPMHΣ
Φωνήεν: Ι - Ιώτα


Nόμος της Ευφυΐας


Η πανίσχυρη ευφυία της Φύσεως λειτουργεί με τον οικονομικότερο τρόπο. Η Φύση βρίσκει πάντοτε τον λιγότερο δαπανηρό τρόπο για να επιτελέσει τις λειτουργίες της. Ο νόμος αυτός της “ήσσονος προσπαθείας” κάνει τα πράγματα πιο εύκολα και την ζωή μας πιο ευχάριστη. Ας θυμόμαστε την ευφυή αμφισημία της φράσεως “αποσκότισόν με!” που είπε ο Διογένης στον Αλέξανδρο. Όταν απαλλασσόμαστε από τις περιττές εντάσεις, τις μέριμνες και τις “σκοτούρες” γινόμαστε πιο ανέμελοι, ευέλικτοι και ροϊκοί κι έτσι τα πράγματα της ζωής λειτουργούν πιο εύκολα για μας.


Προτροπές: Δεκτικότητα. Υπευθυνότητα. Υπέρβαση των γραμμών αμύνης.
Προτεινόμενη ανάγνωση: Ορφικός Ύμνος Ερμού


ΠΥΡίΣΠΟΡΟΣ


Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

Αφροδίτη και Άρης, οι Αιώνιοι εραστές


Venus and Mars by Antonio Canova
 

Όχι, οι Έλληνες Θεοί ουδέποτε εγκατέλειψαν τας ψυχάς μας.
Η Θεία Λειτουργία του Έρωτος μάς συνδέει μετ' αυτών.
Ήλθεν η ώρα νά αναγνωρίσωμε διά του Έρωτος
τήν Θείαν των Ύπαρξιν εντός μας!...

ΑΙΩΝΙΟΣ Ο ΕΡΩΣ ΑΡΕΩΣ/ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ Ε   Ρ   Ω   Σ  
Α  +  Ρ   Ε   Ω   Σ
πρός
Α Φ Ρ Ο Δ Ι Τ Η Ν 
Α   Ρ     Η   Ν
Σημαντικόν παράδειγμα κυκλικής περιφοράς ή κυκλικής εναλλαγής των στοιχείων προσφέρουν η Αφροδίτη και ο Άρης.  
Ο Έρως των θά είναι παράφορος και παράνομος εις την αιωνιότητα, διότι ανανεώνεται από την εναρμόνισιν των τεσσάρων στοιχείων, πού εκπροσωπούν οι δύο Θεοί. 

Ο μέν Άρης, το άρρεν μέρος της ανθρωπότητος, είναι εκπρόσωπος του Αέρος και του Πυρός,
 η δέ Αφροδίτη, το θήλυ, του Ύδατος και της Γής.

Η πρώτη Αφροδίτη των Ορφικών Ύμνων είναι η αρχαιοτάτη ουρανία Θεά, κόρη του Ουρανού, κυοφορηθείσα υπό του Πόντου και είναι η, εντός του ύδατος, αιωνίως κυοφορούσα και διατρέφουσα τα όντα. Εν συνεχεία η Θεά μορφοποιεί τα όντα,δίδουσα εις αυτά τον σωματικόν των φορέα, το στοιχείον της Γής διά της δ ι α τ ρ ο φ ή ς. 
Α   Φ   Ρ   Ο   Δ   Ι   Τ   Η
Δ   Ι   Α   Τ   Ρ   Ο   Φ   Η
Αφροδίτη σημαίνει επίσης αφρός και δαίτη = τροφή. Ο Άρης διά του Α έ ρ ο ς (Άρης/Αήρ/ήρα, μητέρα Άρεως) διακινεί δίδων ζωήν και πυρακτώνει τας ψυχάς διά του π υ ρ ό ς. 

Η δευτέρα Αφροδίτη είναι κόρη Διός και Διώνης
Άρης και δευτέρα Αφροδίτη είναι οι αιώνιοι ερασταί του Δωδεκαθέου και εις τον Ζωδιακόν Κύκλον κατέχουν θέσεις πολικότητος, δηλαδή ευρίσκονται εις αιωνίαν αντίθεσιν. 
Η μέν Αφροδίτη κυοφορεί και μορφοποιεί (Ύδωρ και Γή),  
ο δέ ο Άρης διακινεί και πυρακτώνει/ζωογονεί (Αήρ και Πύρ). 

Ο Άρης ανυψώνει την ψυχήν εις τον αέρα διά του έρωτός του προς την Αφροδίτην (Γή και Ύδωρ), προκειμένου νά εξατμισθούν τα συναισθηματικά της ύδατα και η ψυχή νά καταστή "αύη ψυχή" * ( * Ηράκλ. απ. 118) ελαφροτάτη, ταχυτάτη, θερμοτάτη, ξηροτάτη και φωτογενής διά νά μετάσχη της αντικειμενικής, φωτογενούς πραγματικότητος των θείων πεδίων. 

Διακινών το άρρεν διά του Αέρος (Αήρ = ήρα =Άρης) την ενέργειαν του Πυρός,στοιχεία της φύσεως του Άρεως, το Πύρ εξατμίζει τα συγκινησιακά ύδατα του θήλεος, εντός των οποίων κυοφορούνται αι μορφαί (στοιχείον Γής) υπό της Αφροδίτης και μετουσιώνει τον συναισθηματικόν των φορέα (Ύδωρ) εις πύρινον ενθουσιασμόν. 
 Αυτός είναι ο αιώνιος Έρως του Άρεως διά την Αφροδίτην.
 Η επαναληπτική πορεία της ψυχής (Αφροδίτης) διά μέσου των στοιχείων, κάποτε θά την οδηγήση εις την "εντελέχειάν" της. 
Τό Ύδωρ εις την συμβολικήν του Ορφισμού είναι το στοιχείον, πού επαναφέρει τας ψυχάς εις την ενσάρκωσιν, διότι αι ψυχαί πρίν ενσαρκωθούν πίνουν ακάθεκτοι από την πηγήν της Λήθης. 

Η πηγή αύτη αλληγορεί την αδυναμίαν των ψυχών νά κρατήσουν αποτυπωμένας τας εντυπώσεις των προτέρων βίων διά νά μήν επαναλάβουν τα ίδια λάθη * ( * Πολιτεία 621Β, "....τόν δέ αεί πιόντα πάντων επιλανθάνεσθαι".) 
Ο συναισθηματικός των φορεύς, άλογος και παρορμητικός, είναι ισχυρότατος και τοεπιθυμητικόν μέρος της ψυχής απαιτεί συνεχώς νέας ενσαρκώσεις. 
Η ψυχή, λόγω της επιθυμίας της νά μετέχη του ενσάρκου της φορέως, πίνει το νερό της λήθης διά νά παραμένη πάντοτε υγρά * ( * Ηράκλ. απ. 12, 36, 77, 117 και 8ον κεφάλαιον του παρόντος βιβλίου).

Mars and Venus-Pompeii.
Η μορφοποίησις (στοιχείον Γής) είναι έργον Αφροδίτης. 
Αι αλλεπάλληλοι ενσαρκώσεις, είναι η αέναος επαφή της Αφροδίτης (μορφής) μέ σκοπόν την συνεύρεσιν διά του έρωτος του πολικού της αντιθέτου στοιχείου, πού διά του πυρός εκπροσωπεί ο φλογερός εραστής της. 
Αυτός θά εξατμίση τα συναισθηματικά Ύδατα και θά επιστρέψη την ψυχήν εις την Ουρανίαν της κατοικίαν, εις την Ουρανίαν πλέον Αφροδίτην.
 Έρως είναι ο αιώνιος εναρμόνιος δεσμός των αντιθέσεων, πάντοτε νέος και τέκνον των δύο εραστών εκ των οποίων γεννάται η Αρμονία. Διά των αντιθέσεων καταδεικνύεται η ανάγκη αρμονικής συνεργασίας των τεσσάρων στοιχείων."

ΑΛΤΑΝΗ

ΤΡΙΤΗ - APΕIΩNH = ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ


Σημερινή ονομασία Ημέρας:
Ελλην. TPITH
Αγγλ. TUES-DAY
Γερμ. DIENS-TAG
Γαλλ. MAR-DI
Ισπαν. MARTES
Αποκατάσταση της αρχαίας Ονομασίας: APΕIΩNH
Πλανήτης: ΠΥΡΟΕΙΣ Ή APHΣ
Εποπτεύων Θεός: APHΣ
Φωνήεν: Η - Ήτα


Νόμος του Αντιπεπονθότος

Αντιπεπονθός είναι ο αρχαιοελληνικός όρος για το Kάρμα. Kάθε σπόρος τείνει να φέρει στο φως τον αντίστοιχο καρπό. Kάθε πράξη γεννάει τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Γι΄ αυτό οι επιλογές μας πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο συνειδητές και να εκπορεύονται από τον Ανώτερο Εαυτό μας.


Προτροπές: Έσο προσεκτικός. Zύγισε τις συνέπειες. Άκου την καρδιά σου.
Προτεινόμενη ανάγνωση: Ορφικός Ύμνος Άρεως.


ΠΥΡίΣΠΟΡΟΣ

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014

ΔΕΥΤΕΡΑ - ΑΡΤΕΜΩΝΗ = ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ & ΣΕΛΗΝΗΣ

Artemis - Roman copy of Greek original by Kephisodotos in 4th century BCE
from the Horti Vettiani
Σημερινή ονομασία Ημέρας:
Ελλην. ΔΕΥTΕPA
Αγγλ. MON-DAY
Γερμ. MON-TAG
Γαλλ. LUN-DI
Ισπαν. LUNES
Αποκατάσταση της αρχαίας Ονομασίας: APTΕMΩNH
Πλανήτης - Άστρο: ΣΕΛHNH
Εποπτεύων Θεός: APTΕMIΣ
Φωνήεν: Ε - Έψιλον


Nόμος της Προσφοράς


Όταν θέλουμε να προσφέρουμε αναζητούμε τον τρόπο να έρθουμε σε επαφή με την αφθονία του σύμπαντος... να διώξουμε τον φθόνο (την έλλειψη), που μας περιορίζει και να νιώσουμε την αφθονία να κυκλοφορεί στην ζωή μας μέσω της Προσφοράς και Αποδοχής.


Προτροπές: Δώσε. Δέξου. Kυκλοφόρησε.
Προτεινόμενη ανάγνωση: Ορφικός Ύμνος Αρτέμιδος.


 

Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

Ο ΗΛΙΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ


Η ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ Francois Lemoyne, 1733-1736

Empedotimos Athenian

Η ταύτιση Ηλίου και Ηρακλή είναι διάχυτη μέσα στα Ελληνικά κείμενα, παρόλα αυτά η ξεκάθαρη ταύτιση των δύο εντοπίζεται σε ελάχιστα σημεία.

Ο Παυσανίας, περιγράφοντας την στοά στην Αγορά της Μεγαλόπολης, περιγράφει τα αγάλματα τα οποία υπάρχουν εκεί , αφού δε κάνει αναφορά σε αγάλματα διαφόρων θεοτήτων, σε ένα σημείο αναφέρεται στα αγάλματα του Ηλίου και του Ηρακλή ως εξής :
Ετι δε Ηλιος επωνυμίαν έχων Σωτήρ δε είναι και Ηρακλής.
Παυσανίας VIII 31.7

Η συνήθης μετάφραση που γίνεται είναι «ακόμη (άγαλμα έχει ) ο Ηλιος που έχει την επωνυμία Σωτήρ και ο Ηρακλής ( δηλαδή ότι έχει άγαλμα και ο Ηρακλής )»
Βέβαια αν προσέξουμε λίγο το κείμενο, τίποτα δεν μας αποτρέπει από το να το μεταφράσουμε και ως «ακόμη (άγαλμα έχει ) ο Ηλιος που έχει την επωνυμία Σωτήρ και που είναι ο Ηρακλής»
Στην περίπτωση αυτή λοιπόν, καταγράφεται σαφέστατα η ταύτιση Ηρακλή και Ηλίου που, τύχη αγαθή, θα επιβεβαιωθεί και από άλλες αναφορές.
Όπως όμως και να ερμηνευτεί το κείμενο, είναι ξεκάθαρο ότι η αναφορά είναι σαφέστατη σε ζεύγος Ηλίου και Ηρακλή, που υποδηλώνει τουλάχιστον μια άμεση σχέση μεταξύ των δύο.
Συγκρατούμε την επωνυμία Σωτήρ για τον Ηλιο, που αναφέρει ο Παυσανίας, μελετώντας δε τον Ιουλιανό παρατηρούμε ότι η ίδια επωνυμία ανατίθεται και στον Ηρακλή, του οποίου η σχέση με τον Ηλιο υποδηλώθηκε ξεκάθαρα από τον Παυσανία.
"Ον  Ηρακλής ) ο μέγας Ζευς δια της Προνοίας Αθηνάς, επιστήσας αυτώ φύλακα την θεόν ταύτην όλην εξ όλου προέμενος αυτού, τω κόσμω σωτήρα έφύτευσεν".
Ιουλιανός – Κατά κυνικού Ηρακλείου 220a
Μια άλλη έμμεση σχέση του Ηρακλή με τον Ηλιο, είναι η μυθολογική αναφορά στον τρόπο σύλληψης του.
Συγκεκριμένα ο Διόδωρος ο Σικελιώτης μας αναφέρει ότι για να συζευχθεί ο Δίας με την Αλκμήνη ώστε να γεννηθεί ο Ηρακλής, ο Ζεύς έκανε την νύχτα να διαρκέσει τριπλάσιο χρόνο από ότι συνήθως, παραπέμποντας ευθέως στο γεγονός ότι κατά το Χειμερινό Ηλιοστάσιο, υπάρχει η μεγαλύτερη νύχτα του χρόνου και μάλιστα ο ήλιος φαινομενικά παραμένει ακίνητος επί τριήμερον.
"Tον γαρ Δία μισγόμενον Αλκμήνη τριπλασίαν την νύκτα ποιήσαι και τω πλήθει του προς την παιδοποιίαν αναλωθέντος χρόνου προσημήναι τήν υπερβολήν τής τού γεννηθησομένου ρώμης"
Διόδωρος Σικελιώτης 4.9.2
Δύο άλλες δε αναφορές αποτυπώνουν ξεκάθαρα την ταύτιση Ηλίου και Ηρακλή.
Ο Ιωάννης Λυδός αναφέρει στο Περί Μηνών :
«Ηρακλής δε ο χρόνος παρά τω Νικομάχω είρηται, αλλά μην και ήλιος»
De mensibus IV 67
δηλαδή μας αναφέρει ότι ο Νικόμαχος αναφέρει ότι ο Ηρακλής ονομάζετο και Ηλιος.
Ενώ ο Νόννος στα Διονυσιακά ονομάζει τον Ηρακλή αστροχίτωνα ( που σαν Ορφικός όρος παραπέμπει στους Ορφικούς), άνακτα πυρός και τον ταυτίζει με τον Ηλιο :
Αστροχίτων Ηρακλες, άναξ πυρός, όρχαμε κόσμου,
Ηέλιε, βροτέοιο βίου δολιχόσκιε ποιμήν
Νόννος – Διονυσιακά 40.370
Φαίνεται λοιπόν ότι είναι ξεκάθαρη η ταύτιση Ηρακλέους και Ηλίου, πράγμα που σημαίνει ότι οι εορτές προς τιμήν του θα είχαν άμεση σχέση με τις ηλιακές εορτές.

ΚΥΡΙΑΚΗ - ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ = ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ & ΗΛΙΟΥ



Σημερινή ονομασία Ημέρας:
Ελλην. KΥPIAKH
Αγγλ. SUN-DAY
Γερμ. SONN-TAG
Γαλλ. DIMANCHE
Ισπαν. DOMINGO
Αποκατάσταση της αρχαίας Ονομασίας: AΠΟΛΛΩNIA
Πλανήτης - Άστρο: HΛIΟΣ
Εποπτεύων Θεός: AΠΟΛΛΩN
Φωνήεν: Α - Άλφα


Νόμος της Συνειδητότητος

Πηγή όλης της δημιουργίας είναι η καθαρή Συνειδητότητα. Mες στο πεδίο των άπειρων δυνατοτήτων, η κάθε δυνατότητα ανάλογα με την τάση της, αναζητά έκφραση από το ανεκδήλωτο στο εκδηλωμένο. Από το εκδηλωμένο επίσης αναγόμαστε στο ανεκδήλωτο κατ΄ αναλογίαν. Σύμφωνα με το πανάρχαιο Αλφάβητό μας, ο Αλ είναι ο Απόλλων και ο Ελ ο εκδηλωμένος Ήλιος. Ο Απόλλων είναι ο Ενοποιός και Εναρμονιστής. Είναι ο Mουσηγέτης, ο Αφυπνιστής... αυτός που μπορεί να ξυπνήσει εντός μας την αρμονική κίνηση, τον χορό των 9 Mουσών, και να ζωντανέψει το Δένδρο της Ζωής μας.


Προτροπές: Ενατένισις. Αποφυγή εκφοράς κρίσεων. Επαφή με την Φύση και τις ηλιακές δυνάμεις.
Προτεινόμενη ανάγνωση: Ορφικός Ύμνος Απόλλωνος.

ΠΥΡίΣΠΟΡΟΣ

Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014

Ορφικός Ύμνος Εστίας


Ω Εστία βασίλισσα, θυγατέρα του ισχυρού Κρόνου,
συ η οποία κατέχεις το μέσον της κατοικίας του αιωνίου μεγίστου πυρός, 

είθε συ αυτούς εδώ τους ιερούς μύστας να τους αναδείξης κατά τάς τελετάς 
και να τους κάμης να είναι πάντοτε θαλεροί, 
πολυευτυχισμένοι ευφρόσυνοι, αγνοί .
συ είσαι η κατοικία των μακαρίων θεών, 
το ισχυρόν στήριγμα των ανθρώπων συ η αιωνία, 
η πολύμορφη, η περιπόθητη, 
η όμοια με χλόην πού σκορπίζεις μειδιάματα, ή μακαρία, 
δέξου με προθυμίαν αυτές τις θυσίες 
και φύσηξε μας ευτυχίαν και την υγείαν, πού καταπραύνει τον άνθρωπον.

Ἑστία εὐδυνάτοιο Κρόνου θύγατερ βασίλεια, 
ἣ μέσον οἶκον ἔχεις πυρὸς ἀενάοιο, μεγίστου, 
τούσδε σὺ ἐν τελεταῖς ὁσίους μύστας ἀναδείξαις,   
θεῖσ᾽ αἰειθαλέας, πολυόλβους, εὔφρονας, ἁγνούς· 
οἶκε θεῶν μακάρων,
θνητῶν στήριγμα κραταιόν, ἀιδίη, 
πολύμορφε, ποθεινοτάτη, 
χλοόμορφε· μειδιόωσα, μάκαιρα, 
τάδ᾽ ἱερὰ δέξο προθύμως, 
ὄλβον ἐπιπνείουσα καὶ ἠπιόχειρον ὑγείαν.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...